SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – COMPONENTELE SUBSISTEMULUI DE COMANDA – PRESOSTATE
|

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – COMPONENTELE SUBSISTEMULUI DE COMANDA – PRESOSTATE

Sursa: Actionari Hidraulice si Pneumatice – Editura Universitara Bucuresti – Autor: Mihai Avram “Echipamente si sisteme clasice si mecatronice” Presostatele au rolul funcţional de a genera un semnal electric atunci când presiunea atinge o anumită valoare. Sunt deci componente de tip digital, cu o funcţionare discretă.

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – COMPONENTELE SUBSISTEMULUI DE COMANDA – CAPETE DE VIDARE
|

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – COMPONENTELE SUBSISTEMULUI DE COMANDA – CAPETE DE VIDARE

  Sursa: Actionari Hidraulice si Pneumatice – Editura Universitara Bucuresti – Autor: Mihai Avram “Echipamente si sisteme clasice si mecatronice” Evacuarea aerului dintr-o incintă în scopul obţinerii unei depresiuni se poate realiza folosind fie o pompă de vid, fie un ejector cu aer comprimat. În cele ce urmează va fi analizată cea de-a doua posibilitate,…

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – COMPONENTELE SUBSISTEMULUI DE COMANDA – RELEE DE TIMP
|

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – COMPONENTELE SUBSISTEMULUI DE COMANDA – RELEE DE TIMP

Sursa: Actionari Hidraulice si Pneumatice – Editura Universitara Bucuresti – Autor: Mihai Avram “Echipamente si sisteme clasice si mecatronice” Releele de timp sunt echipamente electrice care au rolul de a realiza o întârziere controlată a transmiterii unor semnale. Practic, ele au acelaşi rol funcţional ca şi releele pneumatice, numai că aici semnalele transmise sunt semnale…

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – COMPONENTELE SUBSISTEMULUI DE COMANDA – RELEE DE COMUTATIE
|

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – COMPONENTELE SUBSISTEMULUI DE COMANDA – RELEE DE COMUTATIE

Sursa: Actionari Hidraulice si Pneumatice – Editura Universitara Bucuresti – Autor: Mihai Avram “Echipamente si sisteme clasice si mecatronice” Aceste echipamente se folosesc deseori pentru a realiza anumite secvenţe de prelucrare a semnalelor. Deşi programatoarele electronice câştigă un câmp tot mai vast de aplicabilitate, având costuri tot mai scăzute şi performanţe tehnice tot mai ridicate,…

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – COMPONENTELE SUBSISTEMULUI DE COMANDA – INTRERUPATOARE, COMUTATOAR SI SESIZOARE DE CURSA
|

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – COMPONENTELE SUBSISTEMULUI DE COMANDA – INTRERUPATOARE, COMUTATOAR SI SESIZOARE DE CURSA

Sursa: Actionari Hidraulice si Pneumatice – Editura Universitara Bucuresti – Autor: Mihai Avram “Echipamente si sisteme clasice si mecatronice” De cele mai multe ori energia folosită în subsistemul de comandă al unui sistem de acţionare pneumatic este energia electrică. Nu de puţine ori în asemenea situaţii în structura sistemului de acţionare sunt întâlnite o serie…

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – COMPONENTELE SUBSISTEMULUI DE COMANDA – TEMPORIZATOARE
|

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – COMPONENTELE SUBSISTEMULUI DE COMANDA – TEMPORIZATOARE

Sursa: Actionari Hidraulice si Pneumatice – Editura Universitara Bucuresti – Autor: Mihai Avram “Echipamente si sisteme clasice si mecatronice” În automatizările industriale sunt frecvente situaţiile în care transmiterea semnalelor trebuie să se facă cu o anumită întârziere de ordinul fracţiuni de secundă până la zeci de minute.

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – COMPONENTELE SUBSISTEMULUI DE COMANDA – ELEMENTE LOGICE PNEUMATICE
|

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – COMPONENTELE SUBSISTEMULUI DE COMANDA – ELEMENTE LOGICE PNEUMATICE

Sursa: Actionari Hidraulice si Pneumatice – Editura Universitara Bucuresti – Autor: Mihai Avram “Echipamente si sisteme clasice si mecatronice” În sistemele de acţionare pneumatice omogene din punct de vedere energetic subsistemul de comandă lucrează cu semnale pneumatice. Semnalele pneumatice au un nivel energetic scăzut, de cele mai multe ori presiunea semnalului nedepăşind 2 bar.

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – COMPONENTELE SUBSISTEMULUI DE COMANDA – SENZORI
|

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – COMPONENTELE SUBSISTEMULUI DE COMANDA – SENZORI

Sursa: Actionari Hidraulice si Pneumatice – Editura Universitara Bucuresti – Autor: Mihai Avram “Echipamente si sisteme clasice si mecatronice” Senzorii sunt elemente care transformă o mărime mecanică într-un semnal electric sau pneumatic. Rolul lor este de a furniza unităţii de comandă informaţii pe baza cărora aceasta poate să realizeze un ciclu automat de funcţionare.

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – COMPONENTELE SUBSISTEMULUI DE COMANDA – INTERFATA
|

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – COMPONENTELE SUBSISTEMULUI DE COMANDA – INTERFATA

Sursa: Actionari Hidraulice si Pneumatice – Editura Universitara Bucuresti – Autor: Mihai Avram “Echipamente si sisteme clasice si mecatronice” În cazul în care subsistemul de comandă lucrează cu semnale electrice interfaţa între subsistemul de putere şi cel de comandă se realizează prin utilizarea unor echipamente de reglare şi control a puterii pneumatice comandate electric (exemplul…

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – COMPONENTELE SUBSISTEMULUI DE COMANDA – BUTOANE SI LIMITATOARE
|

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – COMPONENTELE SUBSISTEMULUI DE COMANDA – BUTOANE SI LIMITATOARE

Sursa: Actionari Hidraulice si Pneumatice – Editura Universitara Bucuresti – Autor: Mihai Avram “Echipamente si sisteme clasice si mecatronice” Introducere În structura unui sistem de acţionare pneumatic (fig.4.3) se pot identifica două subsisteme: ■ subsistemul de putere, format din generatorul de energie GE, echipamentele de reglare şi control a puterii pneumatice ERC şi motorul pneumatic…

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – ECHIPAMENTE PENTRU CONTROLUL SI REGLAREA PRESIUNII
|

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – ECHIPAMENTE PENTRU CONTROLUL SI REGLAREA PRESIUNII

Sursa: Actionari Hidraulice si Pneumatice – Editura Universitara Bucuresti – Autor: Mihai Avram “Echipamente si sisteme clasice si mecatronice” Supapele de presiune pneumatice au rolul funcţional de a controla sau regla presiunea agentului de lucru dintr-un circuit situat fie în amonte, fie în aval de echipament; în anumite situaţii cu un asemenea echipament se poate…

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – SUPAPELE DE SENS
|

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – SUPAPELE DE SENS

Sursa: Actionari Hidraulice si Pneumatice – Editura Universitara Bucuresti – Autor: Mihai Avram “Echipamente si sisteme clasice si mecatronice” Ca şi supapele de sens hidraulice cele pneumatice au în principal rolul de a controla sensul de curgere a aerului pe circuitele pe care sunt montate. Prin controlul sensului de curgere, unele variante de supape de…

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – MOTOARE PNEUMATICE ROTATIVE
|

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – MOTOARE PNEUMATICE ROTATIVE

Sursa: Actionari Hidraulice si Pneumatice – Editura Universitara Bucuresti – Autor: Mihai Avram “Echipamente si sisteme clasice si mecatronice” Motoare pneumatice rotative Motoarele pneumatice rotative au ca organ de ieşire un arbore care are o mişcare de rotaţie pe un unghi nelimitat. Mişcarea poate fi continuă sau incrementală (pas cu pas). Există o mare varietate…

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – MOTOARE PNEUMATICE OSCILANTE
|

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – MOTOARE PNEUMATICE OSCILANTE

Sursa: Actionari Hidraulice si Pneumatice – Editura Universitara Bucuresti – Autor: Mihai Avram Motoare pneumatice oscilante La aceste motoare arborele de ieşire are o mişcare de rotaţie, care are loc între două poziţii limită, stabilite constructiv sau funcţional, ce definesc cursa motorului. Din punct de vedere constructiv aceste motoare sunt asemănătoare celor hidraulice (paragraful 3.2.8)….

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – MOTOARE PNEUMATICE LINIARE SPECIALE
|

SISTEME DE ACTIONARE PNEUMATICE – MOTOARE PNEUMATICE LINIARE SPECIALE

Sursa: Actionari Hidraulice si Pneumatice – Editura Universitara Bucuresti – Autor: Mihai Avram Pentru a satisface o gamă cât mai largă de aplicaţii, în afara construcţiilor deja prezentate (construcţii clasice) au fost concepute şi realizate o serie de motoare cu o construcţie specială, numite în cele ce urmează motoare speciale. Un asemenea motor răspunde unor…